ساعات کار ادارات تهران در نیمه دوم سال نیز بر اساس مصوبه دولت همچنان شناور است، اما بانک‌ها و مدارس نیز امسال همچون سال گذشته برای کنترل ترافیک معابر پایتخت با ساعات جدید کارشان را آغاز خواهند کرد که جزئیات آن در ادامه می‌آید.

جزئیات ساعت کاری ادارات، بانک‌ها و مدارس از روز اول مهر

امروز (شنبه اول مهر ۱۴۰۲) روز بازگشایی مدارس و روز نخست سال تحصیلی ۱۴۰۳ـ۱۴۰۲ برای تمامی پایه‌های تحصیلی است. در همین راستا محمد مهدی کاظمی، رئیس ستاد بازگشایی مدارس وزارت آموزش و پرورش در خصوص ساعت شروع کلاس‌های درس در مهر امسال می‌گوید: ساعت شروع کلاس درس و نه آغاز فعالیت مدارس با رعایت ساعت مصوب در هر دوره تحصیلی، برای مقطع ابتدایی ۸ صبح و برای مقطع اول و دوم متوسطه ۷:۳۰ صبح است.

نازک نوبری، مشاور معاون نوسازی سازمان اداری و استخدامی کشور نیز در تشریح جزییات تغییر ساعت کاری دستگاه‌های نظامی و انتظامی، ادارات، بانک‌ها، مراکز آموزشی، اصناف و بازاریان در شهر تهران و سایر استان‌ها اظهار می‌کند: طبق مصوبه ۲۸ اسفند ماه سال گذشته، تغییر ساعت اداری در راستای ارتقاء بهره‌وری اعمال شده. به این ترتیب است که واحدهای نظامی و انتظامی از ساعت ۶:۳۰ و واحدهای صنعتی از ساعت ۷ صبح آغاز به کار خواهند کرد. درباره ادارات نیز باید گفت که دستگاه‌های ملی مستقر در شهر تهران از ساعت هفت تا ۹ صبح ساعت آغاز به کارشان شناور بوده و می‌توانند ساعت حضور خودشان را بر این اساس تنظیم کنند و ساعات کاری واحدهای استانی که شامل استان تهران و سایر استان‌هاست نیز از ساعت هفت صبح آغاز خواهد شد.

وی می افزاید: بر اساس این مصوبه ساعت کاری بانک‌ها به این صورت تعیین شده است که از هفت صبح آماده به خدمت هستند؛ اما ساعت ۷:۳۰ دقیقه مردم می‌توانند مراجعه کنند. مراکز آموزش عالی نیز از ساعت هشت صبح و اصناف و بازاریان هم از ساعت ۹:۳۰ صبح هستند.

مشاور معاون نوسازی سازمان اداری و استخدامی کشور تاکید می‌کند: در مصوبه ۲۸ اسفند ماه سال ۱۴۰۱، مدارس ساعت کارشان مشخص شده و مدارس مقطع ابتدایی هشت صبح و مقطع متوسطه ۷:۳۰ صبح بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.